سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1شوف بالن-تک خانه30200910541395330001139533000
بستن

ترانسمیتر چیست، و چه کاربرد هایی دارد؟


مقدمه:

به بیان دیگر ترانسمیتر صنعتی ابزاری است که برای اندازه گیری کمیت ها و پارامتر های مختلف نظیر دما، فشار، رطوبت، سطح مایعات، فلو، گاز های های محیطی و مواردی از این دست استفاده می گردند. مقادیر اندازه گیری را به صورت جریان الکتریکی استاندارد در بازه 4 تا 20 میلی آمپر روی یک زوج سیم ارسال می نمایند.

ترانسمیتر چیست؟

ترانسمیتر چیست؟ از ترکیب دو واژه TRANSFER+METER گرفته شده است. یعنی تجهیزی که بتواند یک کمیت فیزیکی را اندازه گیری کرده(METERING)وآن را به مکانی دورتر مثل اتاق کنترل انتقالTRANSFER دهد.

می تواند نیوماتیکی و یا الکترونیکی باشد. در هر دو مورد،سیگنال ارسالی استاندارد بوده و برای تجهیزاتی که در LOOP کنترل قرار دارند قابل فهم می باشد. در نوع الکترونیکی جریان 20-4 میلی امپر و در نوع نیوماتیکی فشار هوای 15-3 PSI یا bar از سوی TRANSMITTER به کنترلرهای الکترونیکی و نیوماتیکی ارسال می شود.


رانسمیتر و کنترل APURE صنعتی مدل A10PR PH-TEMP همراه با پراپ صنعتی

ساختار ترانسمیتر ها

بطور كلي ترانسميتر ها از سه قسمت اصلي حس كننده، مبدل(ترانسديوسر) و تقويت كننده تشكيل مي شود. ترانسميترها درانواع الكتريكي و نيوماتيكي طراحی مي شوند.


خروجي ترانسميتر هاي الكتريكي بين ۴ تا ۲۰ ميلي آمپر و ترانسميتر هاي نيوماتيكي بين ۳ تا ۱۵ psi بر حسب تغييرات كميت ورودي مي تواند تغيير كند. براي مدرج كردن و يا كاليبره كردن ترانسميتر ها طبق دستور سازنده با دادن ورودي هاي معين و معلوم خروجي را تنظيم مي كنيم .

کاربرد ترانسمیتر ها

سنسورها و ترانسمیتر ها اجزای یک پروسه صنعتی هستند که کاربردهای فراوانی در پروسه های متنوع دارند. امروزه مصرف زیادی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، ریخته گری، داروسازی، مهندسی پزشکی و بطور کلی هر سیستمی که نیاز به اتوماسیون صنعتی دارد، پیدا نموده است.

کاربرد عمده این قطعات در ارزیابی عملکرد سیستم و ارائه یک فیدبک با مقدار و وضعیت مناسب است که بدین ترتیب کنترلر سیستم متوجه وضعیت کارکرد آن و چگونگی حالت خروجی خواهد شد .



ترانسمیتر و کنترلر هدایت همراه با پراپ صنعتی اپوکسی مدل ROC-5320E

کالیبره کردن ترانسمیتر چگونه انجام میشود؟

کالیبره کردن تاثیر بسزایی در عملکرد تجهیزات دارد از این رو همواه همراه هر ترانسمیتر یک جدول با داده‌ های مشخص و دستور العمل‌هایی برای کالیبره کردن ارائه می‌شود. در این جدول عموما به ازای هر ورودی مشخص یک مقدار مشخص خروجی تعیین میشود. به صورت کلی روند کالیبره‌کردن به این شکل است که اگر هر بار یک مقدار ورودی که در جدول آمده است را به ترانسمیتر اعمال کنید از سمت خروجی باید انتظار دریافت مقدار خروجی ذکر شده در جدول ارائه شده را داشته باشید.
درصورتی ‌که با اعمال مقدار ورودی مشخص به مقدار خروجی ذکر شده را بدست نیاورد کافی‌ست از دو پیچ تنظیم از نوع پتانسیومتر که در واقع دو اهرم Zero و Span می‌باشند استفاده کنید. این اهرم تا جایی تغییر می‌دهید که به ازای ورودی مشخص شده در جدول، دقیقاً مقدار خروجی مشخص شده آن را به دست آورید.

روش‌های کالیبره کردن ترانسمیتر

به طور کلی دو روش برای کالیبره کردن ترانسمیترهای الکتریکی وجود دارد:

1. با استفاده از پیچ تنظیم (پتانسیومتر های Zero و Span) که روی تراسمیتر طراحی و تعبیه می‌شوند

2. با اتصال ترانسمیتر به رایانه ها و کالیبره کردن آن از طریق نرم ‌افزار داخلی خود

همان گونه که توضیح دادیم بروی اغلب ترانسمیترها دو پتانسیومتر (پیچ تنظیم) با نام‌های Zero و Span قرار دارد. وظیفه پیچ Zero تنظیم نقطه صفر و وظیفه پیچ Span تنظیم زاویه شیب خروجی ترانسمیتر میباشد. در اینجا می‌خواهیم برای مثال نحوه کالیبراسیون یک ترانسمیتر با ورودی 0 تا 5 آمپر و خروجی جریان 4 تا 20 میلی‌آمپر را توضیح دهیم. کالیبره کردن دیگر تجهیزات هم به همین صورت است:

در ابتدا به ورودی آن مقدار صفر آمپر را اعمال می‌کنیم. سپس پیچ Zero را تا جایی می‌چرخانیم تا خروجی 4 میلی‌ آمپر ظاهر شود. سپس به ورودی جریان ۵ آمپر را اعمال می‌کنیم و پیچ Span را تا جایی می‌چرخانیم تا خروجی 20 میلی‌ آمپر ظاهر گردد. مراحل بالا را انقدر تکرار می‌کنیم تا دیگر به تنظیم Zero و Span نیاز نباشد. با اتمام این مراحل، ترانسمیتر شما کالیبره شده و آماده اتصال در مدار می‌باشد.


ترانسمیتر دما با پراب تیپ K مدلLUTRON-TR-TMK1A4

انواع ترانسمیترها کدام اند؟
ترانسمیترها بر اساس کمیتی که اندازه گیری می‌کنند و سیگنالش را ارسال می‌کنند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:

1)ترانسمیتر دما
2)ترانسمیتر فشار
3)ترانسمیتر رطوبت
4)ترانسمیتر فلو یا جریان سیالات
5)ترانسمیتر سطح یا ارتفاع مخازن
6)ترانسمیتر وزن
7)ترانسمیتر سرعت و…

ترانسمیتر دما چیست؟

ترانسمیتر دما یک ترانسمیتر الکتریکی است که به منظور ارسال عدد اندازه‌گیری شده دما ازطریق دو سیم به واحد پردازش یا کنترل استفاده می‌گردد. اساسا ترانسمیتر دما مسئول تبدیل سیگنال‌های الکتریکی کوچک از سنسور دما به یک سیگنال با قابلیت بیشتر خواندن برای واحد پردازش می‌باشد. در اکثر موارد، سیگنال به نوعی برای کنترل کننده منطقی برنامه (PLC) یا گیرنده‌های دیگر ارسال می‌شود. ترانسمیترهای دما در صنایع هوافضا، شیمیایی، غذا و نوشیدنی، انرژی، تهویه مطبوع، داروسازی، روکش فلز، معدن، نفت و گاز، مواد پتروشیمی، مدیریت پسماند و آب، OEM های الکترونیکی و… کاربرد دارند.


ترانسمیتر دما مادون قرمز لوترون LUTRON TR-IR430

ترانسمیتر فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار یا (Pressure Transmitter) وسیله‌ای به منظور دریافت، تبدیل و ارسال سیگنال‌‌های معرف فشار در سیستم‌های انتقال سیالات می‌باشد. این تجهیز علاوه بر اندازه‌گیری و تعیین فشار سیالات مختلف مانند گاز، هوا و روغن، مایع، میتواند دیگر کمیت‌‌های مهم صنعتی مانند جریان، چگالی، سطح، وزن و دما را اندازه‌گیری کند. به بیان دیگر، در بسیاری از موارد، سیگنال‌های ارسال شده توسط ترانسمیتر فشار، به عنوان مبنای اندازه‌گیری دیگر کمیت‌های فیزیکی نیز بکار برده می‌شود.

از ترانسمیتر فشار در پالایشگاه‌ها، صنایع نفت، گاز، کارخانه‌های پتروشیمی، نیروگاه‌‌ها، کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی، کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی، کارخانه‌های داروسازی، پروژه‌های معدنی، پروژه‌های عمرانی، کارخانه‌های کاغذسازی، سیستم‌های پایپینگ، تاسیسات بهداشتی، تاسیسات سرمایشی و… کاربرد دارند. به طور کلی، در هر صنعتی که به اندازه‌گیری و کنترل فشار سیالات نیاز باشد. ترانسمیترهای فشار به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب در نظر گرفته می‌شود.



ترانسمیتر فشار با خروجی 4 تا 20 لوترون LUTRON TR-PS2W

ترانسمیتر رطوبت چیست؟

ترانسمیتر رطوبت یک تجهیزات تخصصی برای اندازه‌گیری و سنجش میزان رطوبت و انتقال نتایج به اتاق کنترل و دیگر بخش‌های کنترلی می‌باشد. این دستگاه فقط برای اندازه‌گیری رطوبت نیست و از آنها میتوان برای اندازه‌گیری دما و نقطه شبنم هم استفاده کرد. در نتیجه از نتایج به دست آمده از ترانسمیتر رطوبت میتوان برای انواع محاسبات استفاده کرد و شرایط محیط یک سیستم و یا یک سالن را بطور کامل کنترل کرد. خروجی ترانسمیتر رطوبت در قالب داده‌های دیجیتال می‌باشد. در نتیجه می‌تواند از لحاظ سطح عملکرد انتخاب مناسبی برای پروژه‌های مختلف صنعتی باشد. گاهی این ترانسمیتر با ترانسمیتر دما تلفیق شده و یک ترانسمیتر را تشکیل می‌دهند.

 
ترانسمیتر جهت نشت یاب گاز لوترون مدل Lutron GS-400

ترانسمیتر فلو یا جریان سیلات چیست؟

ترانسمیتر فلو یا فلو متر یا دبی سنج تجهیزی است که حجم مواد عبوری را نسبت به زمان اندازه گیری می‌کند. در بسیاری از صنایع مانند صنایع نفت و پتروشیمی و… دانستن مقدار دقیق فلوی عبوری سیال (مانند گاز و یا نفت) مهم و ضروری است. میزان کل فلو معرف جرم ماده مصرفی میباشد. پس اندازه گیری فلو در بسیاری از موارد و پروسه‌های صنعتی بکار میرود . همچنین در صنایع سیالات با ارزش اندازه‌گیری دقیق فلو از نظر مالی و در میزان فروش وخرید حجم مشخصی از سیال یا کالا (مانند کنتور گاز خانگی و تبادلات نفتی و…) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند. اینترانسمیتر انواع مختلفی دارند که هر کدام با روش خاصی فلو را اندازه‌گیری می‌کنند.

رانسمیتر سطح یا ارتفاع مخزن چیست؟

ترانسمیترهای سطح، آنها را سطح سنج نیز می‌نامند. ابزار دقیق هستند که وظیفه اندازه گیری سطح تماسی و غیرتماسی را بر عهده دارند. ترانسمیتر سطح از سنسور و فرستنده الکتریکی تشکیل شده است. از این ترانسمیتر برای اندازه گیری مداوم سطح مواد خازن‌ها و تشخیص سطح نقطه در مایعات و جامدات حجیم استفاده میشود. با کمک آن سطح مایعات، جامدات حجیم، خمیرها یا گازهای مایع در مخازن، ظروف متحرک یا سیلوها اندازه گیری میشود.

نکاتی که هنگام خرید ترانسمیترها باید توجه کرد!

با مفهوم و کاربردهای ترانسمیتر و انواع آن اشنا شدید. اگر قصد خرید ترانسمیتر را برای صنعت و تجهیزات خود دارید باید بدانید که هر ترانسمیتر در برندهای مختلف و با ویژگی‌های منحصر به فردی تولید و عرضه میشود. هر کدام مزیت‌ها و معایبی را دارا می‌باشند. که باید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب نمایید. اينجانب رضائي آماده خدمت رسانی رایگان در امر مشاوره در خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی می‌باشم. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق واتس اپ  به شماره 09106978820با ما در تماس باشید.

همچنین جهت خرید هر نوع تجهیز صنعتی از جمله انواع ترانسمیتر میتوانید به سايت ايران صنعت مراجعه فرمایید و با نازلترین قیمت‌ها تجهیزات موردنظر را خریداری نمایید.

ترانسمیتر لوکس(روشنایی) لوترون مدل LUTRON TR-LXT1A4

اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات ترانسمیتر را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.


كليدواژه:

نمايندگي ترانسمیتر ،قيمت ترانسمیتر، خدمات پس ازفروش ترانسمیتر، مشخصات ترانسمیتر، محصولات جديد ترانسمیتر در ايران صنعت

لينك خريد محصولات ترانسمیتر در فروشگاه ايران صنعت

فروش يايان يك معامله نيست آغاز يك تعهد است

گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/12/09     
تعداد مشاهده :572
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 64
تاریخ :1403/2/08
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.